12 Ocak 2013 Cumartesi

12 OCAK 2013 CUMARTESI TÜRK KADINLAR KONSEYİ - MANİSA




Halı ve Manisa Bezi Sergisi Açıldı

BELEDİYE Başkanı Cengiz Ergün, Manisa Belediyesi ve Türk Kadınlar Konseyi işbirliği ile düzenlenen Halı ve Tarihi Manisa Bezi sergisinin açılışını gerçekleştirdi. Kadınların sosyal hayattaki üretkenliğinin takdire şayan olduğunu belirten Başkan Ergün, sergide emeği geçenleri kutladı.
Manisa Belediyesi ve Türk Kadınlar Konseyi işbirliği ile Halı ve Tarihi Manisa Bezi Sergisi düzenlendi. Kültür Merkezi Fuayesi’nde düzenlenen serginin açılışını Belediye Başkanı Cengiz Ergün gerçekleştirdi. Sergiye Vali Yardımcısı Turgay Ergin, Eğitim Tugay Komutanı Tuğgeneral Nehir Aydın, Belediye Başkan Yardımcısı Nursel Ustamehmetoğlu, 1.Piyade İl Emniyet Müdürü Yunus Çetin, İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy, eski devlet bakanlarından Işılay Saygın ile Türk Kadınlar Konseyi Manisa Şube Başkanı Mübeccel Kafkaslı, yönetim kurulu üyeleri ve çok sayıda konsey üyesi katıldı. Serginin açılış konuşmasını yapan Belediye Başkanı Cengiz Ergün, sergide emeği geçen herkesi kutlayarak şöyle konuştu, “Öncelikle Türk Kadınlar Konseyi’ni yapmış oldukları çalışmalardan dolayı tebrik ediyorum. Aynı zamanda verdikleri emekler için de teşekkür ediyorum. Kadınlarımızın sosyal hayatta evde oturmayarak hem meslek edinmelerini hem de gelir getirecek çalışmalar içerisinde olmalarını takdir etmememiz mümkün değil. Başta değerli ablamız Mübeccel Kafkaslı olmak üzere herkesi kutluyorum. Çalışmalarının daim olmasını temenni ediyorum” Serginin açılış kurdelasının kesilmesinin ardından sergide yer alan ürünler incelendi. Başkan Ergün ve protokol özellikle el emeği halılar hakkında yetkililerden bilgi aldı. Serginin 14 Ocak Pazartesi gününe kadar açık olacağı belirtildi.
***

Türk Kadınlar Konseyi’nden el ürünleri sergisi

Türk Kadınlar Konseyi’nden el ürünleri sergisi
Halk Eğitim Merkezi, Türk Kadınlar Konseyi Manisa Şubesi ve İşkur işbirliğiyle düzenlenen el ürünleri ve Manisa bezinden ürünler ile Sındırgı Yağcı Bedir halılarının sergilendiği yeni yıl sergisi eski Devlet Bakanı Işılay Saygın’ın da katılımıyla Kültür Sitesi Lale Salonu’nda açıldı.
11.01.2013 / 15:39

Türk Kadınlar Konseyi Manisa Şubesi’nin yeni yıl sergisi düzenlenen kokteylle açıldı.

Halk Eğitim Merkezi, Türk Kadınlar Konseyi Manisa Şubesi ve İşkur işbirliğiyle düzenlenen el ürünleri ve Manisa bezinden ürünler ile Sındırgı Yağcı Bedir halılarının sergilendiği, artık geleneksel hale gelen sergiye protokol üyeleri de yoğun ilgi gösterdi.

Eski Devlet Bakanı Işılay Saygın’ın da yer alarak destek verdiği serginin açılışına Vali Halil İbrahim Daşöz’ün eşi Nilgün Daşöz, Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Nehir Aydın, İl Emniyet Müdürü Yunus Çetin, Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy, Halk Eğitim Merkezi Müdürü Nihat Kaya, Türk Kadınlar Konseyi Manisa Şube üyesi kadınlar ve halk eğitim merkezi kursiyerleri katıldı.

800 FARKLI ESER

Manisa’nın tarihi değerlerinin ve geleneksel el sanatlarının tanıtılması amacıyla düzenlenen sergide 580 saat süren ve Halk Eğitim Merkezi tarafından verilen tarihi Manisa bezi dokuma kursunda dokunan Manisa bezlerinin de yer aldığı 100’den fazla kursiyerin yaptığı 800’den fazla çeşit ürün yer alıyor

Sergide Halk Eğitim Merkezi bünyesinde açılan iğne oyası, el nakışları, tarihi Manisa bezi dokuması, giyim, seramik, takı tasarımı, ahşap boyama kurslarında eğitim gören kursiyerlerin yaptıkları çok çeşitli ürünler de sergileniyor

GELİR ÖĞRENCİLERE

Serginin açılış konuşmasını yapan Türk Kadınlar Konseyi Manisa Şube Başkanı Mübeccel Kafkaslı, tarihi okuma bezlerinin en güzel örneklerini sergilemeye çalıştıklarını belirterek, Balıkesir Yağcıbedir Kooperatifi’nin el ürünlerini sergide satışa sunduklarını, elde edilecek geliri öğrenci bursu olarak değerlendireceklerini belirtti.

HER İLE BİR MÜBECCEL KAFKASLI

Eski Bakan Işılay Saygın da serginin açılışında yaptığı konuşmada Mübeccel Kafkaslı’ya övgüler yağdırdı. ‘Her ile Bir Mübecell Kafkaslı lazım’ diyen Saygın; “Mübeccel Kafkaslı Manisa’da bir sevgi halesi oluşturmayı başarmış. Bu gün de görüldüğü gibi kentte herkes onun arkasında ve ona destek veriyor. Tarihi Manisa Bezinin yaşatılmasına ve tanıtılmasına büyük katkı sağlıyor. Manisa’da bu anlamda gösterilen birlikteliği, ben her ilde örnek gösteriyorum” diye konuştu.

YENİ DOKUMACILAR YETİŞTİRİLİYOR

Halk Eğitim Merkezi Müdürü Nihat Kaya da  580 saatlik kursun usta öğreticiler tarafından verildiğini ve Manisa’da Manisa bezini dokumak için bu kurs ile usta öğreticiler ile yeni dokumacılar yetiştirildiğini söyledi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder